fredag 10 januari 2014

Stockholms shopping

Som vanligt när jag är på besök i Sverige så hamnar jag i nån sorts shopping psykos. Det låter kanske väldigt bekant att vi jämt får hoppa igen resväskorna och hoppas att de inte är övervikt på dom...

Denna gång så finns det mycket plats i min resväska (men det tror jag iofs alltid tills dagen kommer och man ska packa ner allt) så lite mer inredning vill jag allt köpa.

Sagt och gjort, tog pendeltåget upp till Stockholm, första anhalt var GRANIT och den ljuvliga ljusslingan de har, kommer bli så fin i köket hemma!

Andra anhalt var Panduro på Kungsgatan, och där köpte jag vitt papper som jag ska ha till kundernas förstoringar.

Sist men inte minst BRUKA. Jisses spelar verkligen ingen roll hur många gånger jag besöker en butik det finns alltid MASSOR att handla. Rosa tårtfat, snacks skål, spagettislev, rosa handdukar och en turkos skärbräda blev det denna gång.

Sen var jag sugen på att besöka Syster Lycklig men den butiken ligger liten bit från stan och jag är så lat, så jag skippade det.

I morgon bitti drar vi iväg och det blir som vanligt mer handbagage att släpa på än som är "lagligt" men det brukar lösa sig hihi.

Sov gott!
Gunilla



Inga kommentarer: